星期六, 5月 26, 2012

Time to go. Time to stay.

聆聽連結:http://store.modernchildren.net/track/time-to-go

Time to go by Modern Children

The little bird was born in here and live on apple trees
The trees were cut for the people's need
and no more trees can be seen

“Time to go” the brother said
“Time to leave, you should fly away from here
By the time you see the world,
the trees are always there belong to you,
You can survive!”

一聽便喜歡這首歌,很耐聽。

有時我會忘了,不知道內情加無限次挑撥,會築起不該有的牆。
本來我很傷心,自己的坦露,自己真心做的一切,在我珍惜的人眼中變了樣。
感謝友的信任和開解,我好好的了,不會讓想我不快樂的人得逞。
雖然明明是對方行為太卑劣,欺負我不會把真相說出來,但我會繼續做我喜歡做的事,不會怕。
即使被視為虛偽、自以為是、攻心計,甚麼都好。

我想起最近聽電台講到的一個實驗。大部分人會因為接受似是而非的理由,按指示電搫答錯問題的人,即使被電擊的人有多痛苦,而自己有多不忍。然而,只要身邊有一個人表示猶疑,像自己的不忍被認可,便會提出停指電擊。

其實,每個人也可以做第一個。獨立思考和勇氣,有時也是尊重的成就因素。

沒有留言:

張貼留言